آبشار مارگون، با شکوه ترین آبشار مرتفع فارس

آبشار مارگون

نمایی باشکوه از آبشار مارگون

از دیگر آبشار های مرتفع ایران می توان به آبشار مارگون اشاره نمود. آبشار مارگون از زیبا ترین آبشارهای چشمه ای در استان فارس است. آبشار مارگون در شهرستان سپیدان استان فارس، دهستان مارگون واقع شده است. این آبشار از جاذبه های بی نظیر استان فارس است. آبشار مارگون ارتفاعی بالغ بر ۷۰ متر و عرضی ۱۰۰ متری از باشکوه ترین آبشارهای ایران است. در بالای این آبشار هیچ رودخانه ای وجود ندارد و هزاران چشمه از دل کوه می جوشد و سرازیر می شوند که منبع آب این آبشار زیبا هستند. بدنه این آبشار از دیواره های صخره ای تشکیل شده است. آبشار مارگون به آبشار چشمه ای معروف است. رودخانه حاصل از چشمه های مارگون تا نزدیکی سپیدان امتداد دارد.

آبشار مارگون

نمایی زیبا از طبیعت گران در آبشار مارگون

 ارتفاع این منطقه بیش از ۲۲۰۰ متر است و در این منطقه شاهد قندیل های یخی در کنار آبشار خواهید بود. آبشار مارگون در مسیری بن بست به دره هایی پرشیب واقع شده است. باغ های سیب، درختان زالزالک، بوته های زرشک در میان انبوه درخت های جنگلی، زیبایی های طبیعی این آبشار را دو چندان می کنند. اطراف این آبشار در فصل بهار بسیار سرسبز و دیدنی است. مردم ساکن در روستای مارگون قومیت لر دارند و به لهجه لری سخن می گویند.

آبشار مارگون

نمایی زیبا از چشمه های آبشار مارگون

این منطقه از پوشش گیاهی و جانوری غنی برخوردار است از این رو این منطقه به عنوان یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. دشت اطراف آبشار مارگون در فصل بهار از لاله های واژگون و دیگر گل های وحشی پوشیده شده است. در کنار پوشش جنگلی این منطقه جانورانی همچون خرس قهوه ای، بز، پازن، خارپشت، کفتار، رودک، شغال، گرگ و روباه معمولی نیز در این منطقه به حیات خود ادامه می دهند. محوطه این آبشار زیبا دارای پارکینگ، سرویس بهداشتی و مکان های مسطحی است که توسط شهرداری برای برپایی چادر و اقامت گردشگران فراهم شده است. گردشگران می توانند با تور طبیعت گردی فارس که به صورت تور یک روزه ارائه می شود، از این جاذبه طبیعی بی نظیر در جنوب ایران دیدن نمایید.

آبشار مارگون

نمایی جذاب از صخره های آبشار مارگون

آبشار مارگون

نمایی منحصر به فرد از طبیعت بکر آبشار مارگون

آبشار مارگون

نمایی از طبیعت زمستانی آبشار مارگون

آبشار مارگون

نمایی زیبا از رودخانه پایین آبشار مارگون

منبع: tourgardesh.com