طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

شهرک توریستی و ویلایی نمک آبرود در مازندران + تصاویر

سفری خاطره انگیز به شهرک توریستی نمک آبرود در شمال ایران

نمک ابرود در مازندران

تصویری زیبا و دیدنی از نمک آبرود

 نمک آبرود یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در میان مسافران مازندران می باشد که در دوازده کیلومتری غرب چالوس قرار گرفته است که قسمتی از اراضی منطقه را با وسعت تقریبی ۶۵۰ هکتار دربرمی گیرد. حد شمالی این اراضی را دریای خزر و حد جنوبی آن را ارتفاعات مدوبن تشکیل داده است. گفتنی است طرح اولیه این شهرک توسط مهندسان مشاور داض، چرخاب و هوارد همفری برنامه ریزی شده است. به گزارش هوارد همفری فرض بر این بود که جاده چالوس – رامسر این منطقه را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند که بخش جنوبی به ویلاسازی اختصاص داده شده و بخش شمالی آن هتل لایت چالوس و قسمت پیشنهادی مارینا و تاسیسات مربوطه را دربر می گیرد.

نمک ابرود در مازندران

منظره ای خارق العاده از ویلاهای نمک ابرود

این منطقه گردشگری دارای ۲ خطه تله کابینی به نام تله کابین نمک آبرود می باشد که علاقه مندان می توانند شاهد لمس زیبایی های طبیعت از ارتفاع باشند این شهرک توریستی به علت وجود تله کابین هایی که دارد به شهرت رسیده است. بنابراین علاقه مندان می توانند مرتفع ترین تله کابین کشور را در این شهرک تجربه نمایند و پس از پیمودن فاصله ای ۱۲ دقیقه ای به قله کوهستان مدوبن برسند و از دیدن طبیعتی بکر و دیدنی نهایت لذت را ببرند. بهترین زمان سفر به شهرک توریستی نمک آبرود در فصل های بهار و تابستان می باشد. وجود پارک های جنگلی بنفشه و شمشاد در قسمت شمالی این مجموعه با وسعت تقریبی ۲۰۰ هکتار مناظر توصیف ناپذیری را در این قسمت از اراضی پدید آورده است. ساخت این شهرک توریستی دو هدف عمده را به دنبال داشت ۱-ایجاد یک شهر اقامتگاهی ۲- تفرجگاهی برای جذب جمعیت غیر ساکن شهرستانهای نوشهر و چالوس.

جنگل های نمک ابرود

نمایی زیبا از جنگل های نمک ابرود

نمک آبرود به ۲ بخش توریستی و مسکونی تقسیم شده است: بخش مسکونی آن در ۸ محله برای جمعیتی توریستی تا یکصد هزار نفر طراحی گردیده است و معابر ورودی محلات مسکونی از سایر نقاط شهرک کاملا جدا گردیده است. بخش توریستی نیز شامل امکانات تفریحی فراوانی می باشد که شامل تله کابین ۱و ۲- سورتمه- کارتینگ- پارک ماجراجویی- شهربازی- پل معلق- زیب لاین- شیر دریایی- باشگاه تیراندازی- موتور ۴ چرخ . … می باشد که گردشگران عزیز با سفر به این مجموعه گردشگری هرگز پشیمان نخواهند شد و خاطره ای خوش را در ذهنشان به ثبت می رسانند.

تله کابین نمک ابرود

تله کابین نمک ابرود در مازندران

نمایی از تله کابین نمک ابرود

در بخش جنوب شرقی شهرک نمک آبرود بلند ترین تله کابین کشور که دارای دو خط مختلف می باشد قرار داد.  تله کابین نمک آبرود در سال ۱۳۷۲ به همکاری کارشناسان ایرانی احداث و به بهره برداری رسید. در خط ۱ این تله کابین بعد از خرید بلیط سوار یکی از ۴۲ کابین ۴ نفره می شوید. این خط تله کابین گردشگران را در ۱۲ دقیقه در ارتفاع ۹۷۰ متری به قله کوهستان مدوبن می رساند. که در این مسیر گردشگران می توانند در ارتفاعات از چشم اندازهای زیبای جنگل و دریای خزر نهایت لذت را ببرند. اما اگر خط ۲ را برای تله کابین سواری انتخاب می کنید به بالای قله دیو حمام می رسید این قله غارهای طبیعی خارق العاده ای را دارا می باشد و شما گردشگران عزیز را هیجانی و شگفت زده می کند. لازم به ذکر است افرادی که روحیه ی ماجراجویی و هیجانی دارید با تور گردش همراه شوید تا شما را با مکانهای دیدنی و جذاب ایران بیشتر آشنا کنیم.

 

-سورتمه نمک آبرود

سورتمه سواری در نمک ابرود

نمایی زیبا از سورتمه سواری در نمک ابرود مازندران

این سورتمه اولین سورتمه احداث شده در ایران می باشد که در نمک آبرود قرار دارد. این سورتمه زمانی که در حال حرکت کردن می باشد حداکثر سرعت آن ۲۵ کیلومتر بر ساعت و بیشترین اختلاف ارتفاع مسیر آن از ایستگاه ۹۰ متر می باشد. هنگام سوار شدن با این سرعت هیجانی می توانید از لابه لای درختان و طبیعت چشم نوازی عبور کنید و از تماشای این همه زیبایی هیجان زده شوید. سورتمه نمک آبرود یک مسیر ۱۲۵۰ متری دارد که از این حیث رکورد طولانی ترین مسیر سورتمه سواری در کشور را از آن خود نموده است. ۵۶ دستگاه سورتمه در نمک آبرود وجود دارد. این دستگاه در شرکت ویگاند آلمان ساخته شده و نصب و راه اندازی آن با نظارت کارشناسان شرکت سازنده و بوسیله شرکت عمران و مسکن شمال صورت گرفته است.

-زیپ لاین نمک آبرود

زیپ لاین در مازندران

نمایی دیگر از زیپ لاین در مازندران

اگر سوار تله کابین شوید و در ارتفاعات باشید، می توانید در آنجا از تفریح مهیجی به نام زیپ لاین بهره مند شوید. زیپ لاین یک سر گرمی هیجانی می باشد که در میان گردشگران بویژه جوانان از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. از این تفریح به عنوان یک ورزش جدید یاد می شود. که منشا آن به وسیله حمل و نقل در بعضی کوه های آمریکای مرکزی و جنوبی باز می گردد. در این نواحی افراد برای رفتن از یک کوه یا تپه بزرگ به بخش دیگر، از یک کابل و آویزان شدن از آن استفاده می کنند.

-پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک ابرود

جلوه ای هیجان انگیز از پل معلق نمک ابرود

علاقه مندان تور طبیعت گردی می توانند در کنار زیپ لاین تجربه ای دیگر از رعب و وحشت را در پل معلق نمک آبرود تجربه نمایند که آن قدم زدن بر روی پل معلقی می باشد که از طناب و چوب ساخته شده و شما را به چالش مقابله با ترس از ارتفاع روبه رو می کند. شاید این پل ها برایتان خیال پردازی باشید و بیشتر آن را در فیلم ها و کارتون ها دیده باشید. اما با سفر به شهرک توریستی نمک آبرود در شمال نمونه ی بارز آن را خواهید دید که با ایمنی کامل در اختیار علاقه مندان قرار گرفته و گردشگران می توانند با خیال راحت و ایمنی کامل بر روی آن قدم بزنند و عبور کردن بر روی پل معلق را تجربه نمایند.

منبع: tourgardesh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.