طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

دشت لوت، نماد شگفتی های آرامش بخش در کرمان

سکوت اسرار آمیز دشت لوت را با تور گردش تجربه کنید

دشت لوت در کرمان

نمایی جذاب و آرامش بخش از دشت لوت در کرمان

دشت لوت، دشتی بیابانی در جنوب شرقی ایران می باشد که دارای بیش از ۴۰ هزار کیلومتر مربع مساحت بوده و در بخش هایی از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی واقع شده است. این مجموعه دیدنی از جمله مکانهای گرم و خشک جهان می باشد که هسته آن در سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ گرم ترین نقطه بر روی سطح کره زمین شناخته شده که بیشترین آن در سال ۲۰۰۵ با بیشینه دمای ۷۰/۷ درجه سانتیگراد ثبت گردیده است. دانشمندان علت گرمای بالای آن را رنگ تیره و خشکی سطح آن دانسته اند که موجب جذب گرمای شدید می شود. دشت لوت به عنوان بیست و هفتمین بیابان بزرگ جهان شناخته شده است و هر ساله علاقه مندان بیشماری با تور طبیعت گردی و در غالب تور چند روزه از آن بازدید می کنند.

دشت لوت در کرمان

تصویری زیبا از دشت دیدنی لوت در کرمان

کلمه لوت به معنی لخت، برهنه، بی آب و علف و فاقد هر چیز دیگری می باشد. دشت لوت از شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده است که طول آن حدود ۳۲۰ کیلومتر (۲۰۰ مایل) و عرض آن نیز حدود ۱۶۰ کیلومتر (۱۰۰ مایل) می باشد. دشت لوت بین دو گسل نهبندان در شرق نای بند غرب قرار دارد. بیابان لوت به ۳ بخش اصلی لوت شمالی، لوت مرکزی و لوت جنوبی تقسیم می شود. وسیع ترین بخش بیابانی لوت، لوت مرکزی است که پست ترین بخش بیابان را نیز شامل می شود. لوت مرکزی از مشخص ترین واحد جغرافیایی لوت مرکزی می باشد که در آن نمونه های کامل انواع مختلف عوارض بیابانی دیده می شود.

دشت دیدنی لوت در کرمان

تصویری زیبا از بازدیدکنندگان از دشت لوت

شدت گرما این منطقه به حدی زیاد است که هیچ موجودی اعم از حیوان، گیاه و حتی باکتری در آن زندگی نمی کنند و لاشه حیوانات بدون تجزیه شدن خشک می شود. یکی از مهم ترین عوارضی که از مرکز لوت تا غرب آن کشیده شده است کلوت ها می باشد که نمونه بارز آن در کلوت شهداد که در قالب تور طبیعت گردی کرمان و کلوت در معرض دید عموم قرار می گیرد را می توانید مشاهده کنید. این عوارض که یکی از پدیده های زیبای طبیعی می باشد در نوع خود در دنیا بی همتا می باشد و در هیچ یک از بیابانهای دنیا نمی توان اینگونه مناظر زیبایی پیدا کرد. علاقه مندان عزیز با تور گردش همراه شوید تا شما را با مکانهای دیدنی بیشماری آشنا کنیم.

دشت لوت در کرمان

تصویری دیگر از دشت لوت در کرمان

دشت لوت

جلوه ای منحصر به فرد از دشت لوت

 

منبع: tourgardesh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.