طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

سفری به اصفهان همراه با جاذبه های گردشگری آن

تور طبیعت گردی اصفهان

طبیعت بکر

نمایی بکر از طبیعت اصفهان

استان اصفهان از تاریخی ترین استان های ایران به شمار می آید. از این رو این آثار تاریخی روایت گر تاریخ و تمدن ایران هستند. تور اصفهان از محورهای پرطرفدار طبیعت گردی در استان اصفهان است. بناهای تاریخی چشم نواز این سرزمین گردشگران را از هر دیاری را به سوی خود رهسپار می کند. استان اصفهان در مرکز فلات ایران واقع شده است که شهر اصفهان در مرکزیت آن قرار گرفته است. شهر اصفهان عنوان سومین شهر پر جمعیت ایران را به خود اختصاص داده است. شهر اصفهان از غرب به خمینی شهر، از شمال به خورزوق و دولت آباد، از شرق به سگزی و از جنوب به کوه صفه منتهی گشته است. بناهای تاریخی فراوانی در این شهر وجود دارد که تعدادی از آن ها در میراث تاریخی یونسکو به ثبت رسیده است. از این شهر به علت معماری زیبای اسلامی، بلوارهای زیبا، پل های سر پوشیده، کاخ ها و مساجد به نصف جهان لقب گرفته است. این بناها روایت گر باشکوهی از تاریخ و تمدن ایران هستند.

 شهر اصفهان مساحتی بالغ بر ۵۵۱ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. جمعیت شهر اصفهان در سال ۱۳۹۵ طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن بالغ بر ۱،۹۶۱،۲۶۰ نفر است. آب و هوای اصفهان معتدل و خشک است. زیرا اصفهان شهری است که در دامنه کوه های زاگرس و در کنار زاینده رود قرار گرفته است و در شمال شرق به کویر متصل می شود. از کویرهای این منطقه می توان به کویر ورزنه و کویر مرنجاب اشاره نمود.

مردمان ساکن در اصفهان به زبان فارسی و با لهجه اصفهانی تکلم دارند. مردمان این سرزمین اقلیتهای مذهبی بسیاری دارند ولی اکثریت آن ها شیعه دوازده امامی هستند و برخی دیگر از نیز از مذهب های گوناگونی همچون ارامنه، یهودیان، بهاییان و زردتشتیان پیروی می کنند. از صتایع دستی این استان می توان از قالی بافی، ابریشم بافی، قلمه زنی، منبت کاری، زری بافی، خاتم کاری، ملیله دوزی، مینیاتور، سفالگری، مینا کاری … نام برد که امروزه به صنعت گردشگری رونق بخشیده است. این تور نوعی تور طبیعت گردی است که  به صورت تور چند روزه در اختیار گردشگران قرار می گیرد. از این رو با تور گردش همراه شوید تا شما را با برخی از جاذبه های طبیعت گردی این استان آشنا نماید.

آبشار آب ملخ

آبشار آب ملخ

نمایی زیبا از آبشار آب ملخ در اصفهان

آبشار آب ملخ  یکی از آبشارهای منحصر به فرد ایران است که در شهرستان سمیرم از توابعاصفهان واقع شده است. این آبشار در اثر ریزش از آب از یک صخره در مسیر رودخانه به وجود آمده است. در واقع آبشار آب ملخ یک آبشار دو طرفه است که از دو سمت آن آب به درون رودخانه می ریزد. این آبشار به خطرناک ترین آبشار ایران معروف است زیرا در پرتگاهی خطرناک را در پشت خود پنهان نموده است.

غار پریان

 دهانه غار پریان

نمایی از دهانه غار پریان در اصفهان

 غار پریان

نمایی دیگر از غار پریان در اصفهان

غار پریان در فاصله ۸ کیلومتری ابیانه و ۱۸ کیلومتری روستای سه واقع شده است. این غار در دره ای به نام پری هول قرار گرفته است. تا کنون ۱۱ تالار در این غار توسط غارشناسان و غارنوردان کشف شده است. غار پریان در ارتفاع ۲۹۶۷ متری از سطح دریا قرار دارد. دهانه این غار به ابعاد ۱۲۰ در ۱۶۰ سانتی متر است. به دلیل وجود چاه های خطرناک در این غار باید آشنایی کامل به فنون غارنوردی داشت و بدون داشتن ابزار مورد نیاز و راهنما و نقشه غار، بازدید و غارنوردی در این غار امکان پذیر نخواهد بود.

منطقه حفاظت شده گلستان کوه

 منطقه حفاظت شده گلستان کوه

نمایی جذاب از منطقه حفاظت شده گلستان کوه در اصفهان

در ۱۵ کیلومتری شهر خوانسار کوه به نام گلستان کوه قرار دارد که در استان اصفهان واقع شده است. گلستان کوه در ارتفاع ۳۶۳۱ متری از سطح دریا قرار دارد. در این منطقه گیاهان بارزش بومی ایران قرار دارند. سرزمین لاله های واژگون در این منطقه قرار دارد. این منطقه دارای اقلیم کوهستانی است. وسعت این منطقه بالغ بر ۱۷۰۰۰ هکتار است. در فصل بهار این منطقه از لاله سرخون پوشیده می شود که با رنگ سرخ مایل به بنفش هر نگاهی را به سوی خود جذب می نماید.

آبشار پونه زار

 آبشار پونه زار

ویویی جذاب از آبشار پونه زار در اصفهان

آبشار پونه زار عنوان ششمین آبشار مرتفع ایران را به خود اختصاص داده است. این آبشار در فاصله ۲۵ کیلومتری غرب فریدون شهر واقع شده است. آبشار پونه زار ارتفاعی بالغ بر ۳۰ متر را داراست. به دلیل وجود پونه های فراوان در اطراف این آبشار این نام را بر این آبشار نهاده اند. این آبشار از چشمه های متعددی از زاگرس مرکزی سرچشمه می گیرد. پونه زار لفظی به زبان گرجی است که در فرهنگ لغت به معنای نقش و نگار است.

آکواریوم اصفهان

تونل آکواریوم

نمایی زیبا از تونل آکواریوم اصفهان

این آکواریوم اولین آکواریوم ایران است. در این آکواریوم جانوران آبزی فراوانی زندگی می کنند. این آکواریوم در پارک ناژوان اصفهان قرار دارد. این آکواریوم در عمق ۷ متری از زمین قرار دارد. این دنیای زیر آب تونلی در حدود ۴۰۰۰ متر مربع است. این آکواریوم لحظات هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد.

کاخ چهلستون

 کاخ چهل ستون

نمایی بی نظیر از کاخ چهل ستون در اصفهان

کاخ چهلستون از بناهای بی نظیر استان اصفهان است که در دوره شاه عباس تاسیس شده است. این کاخ دارای وسعتی بالغ بر ۶۷۰۰۰ متر مربع است. این کاخ از تالار آیینه، تالار ۲۰ ستون، دو اتاق شمالی و جنوبی تالار آینه، ایوان های طرفین سالن پادشاهی و حوض بزرگی مقابل تالار با تمام نقاشی ها، آیینه کاری و کاشی کاری تشکیل شده است. این کاخ در میدان امام اصفهان واقع شده است.

عمارت عالی قاپو

 عمارت عالی قاپو

نمایی زیبا از عمارت عالی قاپو در اصفهان

عمارت عالی قاپو از شاهکارهای بی نظیر ایران است. که در ضلع غربی میدان امام استان اصفهان قرار دارد. از این عمارت به عنوان دروازه مرکزی و ورودی برای تمام قصرهای دوران صفویه در محدوده میدان امام استفاده می شد. این عمارت ارتفاعی بالع بر ۴۸ متر را داراست. نام این عمارت از دو واژه عالی و قاپو تشکیل شده است که در کنار یکدیگر به معنای سر در بلند است. مینیاتوری ها و گچ بری های این کاخ را در زمره باشکوه ترین آثار دوران صفوی قرار داده است.

سی و سه پل 

سی و سه پل

نمایی وصف ناپذیر از سی و سه پل در اصفهان

نام دیگر سی و سه پل، پل الله وردی خان است که دارای ۳۳ دهانه، ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض است. این پل در زمان شاه عباس صفوی بنا شده است. این پل توسط الله وردی خان بر روی زاینده رود در اصفهان ساخته شده است. این پل از پل های درجه اول جهان به شمار می آید. در دوران صفویه جشن های نظیر آب پاشی در کنار این پل برگزار می شد. این پل از سنگ، آجر، آهک و گچ ساخته شده است.

میدان امام

 میدان امام

نمایی زیبا از میدان امام در اصفهان

میدان نقش جهان به میدان شاه شهرت داشته است ولی بعد از پیروزی انقلاب به میدان امام معروف شد. این میدان در مرکز شهر اصفهان و مرکز مجموعه تاریخی نقش جهان قرار گرفته است. میدان امام میدانی به شکل مستطیلی است و دارای ابعاد ۵۶۰ در ۱۶۰ متر است. در چهار طرف این میدان بناهایی همچون عالی قاپو، مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه قرار دارد. علاوه بر این بناها ۲۰۰ حجره دو طبقه وجود دارد.

منبع: tourgardesh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.