طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

سفر به دل طبیعت همراه با تورهای طبیعت گردی

تور طبیعت گردی ایران

طبیعت بکر ایران

نمایی بی نظیر از تور طبیعت گردی

تورهای طبیعت گردی فرستی مناسب برای دوری و دود و دم شهرها است. گاهی باید برای کشف حقایق به دل طبیعت سفر کرد. تور طبیعت گردی از پرطرفدارترین نوع سفرهای گردشگری در ایران است. طبیعت گردی یکی از اشکال گردشگری است که برای تماشای طبیعت بکر انجام می پذیرد. در این نوع از سفرهای طبیعت گردی گذراندن اوقات فراغت و هیجان انگیز در ذهن هر گردشگری تجسم می شود و مبتنی بر سفرهای هدفمند است. گردشگران علاقمند به طبیعت گردی می تواند با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان نواحی مختلف و جاذبه های طبیعی آشنا گردند. طبیعت گردی در واقع نوعی از مسافرت های گروهی محسوب می گردد. این گونه از سفرها می تواند با سفرهای فرهنگی نظیر بازدید از شهرهای تاریخی، کاخ موزه، پارک ملی و اقامت در هتل ها همراه گردد.

با توجه اینکه در سفرهای طبیعت گردی وسیله اهاب و ذهاب معمولا اتوبوس بوده لذا این نوع ا مسافرت ها در عین جذابیت بسیار مقرون به صرفه خواهند بود. در واقع پایه و اساس این نوع مسافرت های گردشگری، طبیعت است. برخی اکوتوریسم را با طبیعت گردی هم معنا می دانند. طبیعت گردی انواع مختلفی دارد که اکوتوریسم یکی از انواع طبیعت گردی است. اکوتوریسم در مناطق بکر و دست نخورده صورت می پذیرد و اکوتوریست ها به گشت و گذار و تماشای بی نظیر جلوه های طبیعت از جمله گونه های نادر گیاهی و جانوری است. وبسایت تور گردش با هماهنگی آژانس های مسافرتی سعی بر این دارد تا برای طرفداران طبیعت بکر ایران سفرهای خاطره انگیزی را رقم زند.

کشور ایران در میان سایر کشورهای هم منطقه با توجه به وسعت و تنوع آب و هوایی از پتانسیل بالایی برای طبیعت گردی برخوردار است. وجود فصل های چهارگانه، آب و هوای متنوع به طور همزمان در نقاط مختلف کشور، دارا بودن مرز آبی و خشکی با کشورهای همسایه، وجود جزایر، تنوع گیاهی و جانوری و اقوام مختلف همه این موارد زمینه های طبیعت گردی را در کشور ایران فراهم نموده است. طبیعت گردی در زمینه های متنوعی انجام می پذیرد که می توان به گردش آبی و ساحلی، کوهنوردی، غارنوردی، کویر نوردی، طبیعت درمانی، دامنه نوری اشاره کرد. با توجه به اجرای برنامه های مطالعاتی و برنامه ریزی و مدیریت و شرایط اقلیمی و مکانی مناسب می توانیم منتظر شکوفایی تور طبیعت گردی متنوعی در زمینه گردشگری باشیم. از این رو به معرفی برخی از تورهای طبیعت گردی در ایران می پردازیم.

کویر ریگ زرین یزد

 کویر یزد

نمایی زیبا از کویر یزد

ریگزار زرین یزد

نمایی زیبا از ریگزار زرین یزد

شهر یزد در محاصره دو کویر بزرگ ایران، دشت کویر و دشت لوت قرار گرفته است که موجب خشکی آب و هوای یزد گشته است. کویر به خودی خود جاذبه های طبیعی منحصر به فرد فراوانی دارد. وجود رشته کوه شیرکوه در مرکز استان یزد واقع شده است و باعث ایجاد روستاهایی ییلاقی خوش آب و هوا در دامنه این رشته کوه شده است. کویر ریگ زرین از زیباترین ریگزارهای ایران است که از دور همانند کوه نمایان است. ریگ نوردی نیز نوعیتور طبیعت گردی یزد است.

تور هفت آبشار

 هفت آبشار سوادکوه

نمایی خروشان از هفت آبشار سوادکوه

هفت آبشار در روستای تیرکن و مرز میانی شهرستان سوادکوه و بابل در جنگل های انبوه لفور واقع گشته است. منظور از کلمه هفت آبشار این است که هفت آبشار بزرگ و کوچک در این منطقه قرار گرفته است. بهترین فصل برای تماشای هفت آبشار فصل بهار و پاییز است که جوش و خروش آب در این آبشارها هر گردشگری را حیرت زده می کند.

تور لرستان

 طبیعت بکر رشته کوه شیرکوه لرستان

نمایی بی نظیر از طبیعت بکر رشته کوه شیرکوه لرستان

تور لرستان از تورهای طبیعت گردی در بین تورهای جنوب غربی ایران است. لرستان در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. خرم آباد مرکز لرستان است. لرستان در رشته کوه زاگرس قرار گرفته است به همین علت از منابع آبی فراوانی برخوردار است. لرستان در فرهنگ لغت به معنای محل سکونت مردم لر است که به سرزمین لرنشین شهرت پیدا کرده است.

منبع: tourgardesh.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.