طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

چشمه آب گرم علی داشی در دل طبیعت بی نظیر آستارا

چشمه جوشان آب گرم علی داشی با خواص بیشمار آن

چشمه علی داشی

نمایی از چشمه جوشان علی داشی در آستارا

سفر همیشه به عنوان گشت و گذار در ذهن همه انسان ها تلقی می گردد. از این رو با سفر به آستارا گردشگران می توانند علاوه بر لذت بردن از جلوه های طبیعت می توانند از خواص چشمه آب گرم علی داشی استفاده نمایند. چشمه آب گرم علی داشی از دل کوه های سرسبز تالش می جوشد. این چشمه آب گرم از آستارا  حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. چشمه آب گرم علی داشی در روستایی به نام گیلده واقع شده است. این چشمه آب گرم در دامنه پرتگاهی سنگی و در محلی به نام علی داشی قرار گرفته است. آب این چشمه تقریبا ولرم است. مردمان بومی این منطقه این چشمه آب گرم را با نام مشه سویی می شناسند.

روستای گیلده

نمایی بی نظیر از روستای گیلده در آستارا

چشمه آب گرم علی داشی در ارتفاع ۶۳۰ متری از سطح دریا واقع شده است. برای محیط اطراف این چشمه حوضچه ای به ابعاد ۵/۳ و عمق ۷۰ سانتی متر در کنار چشمه آب گرم ساخته شده است. حوضچه های این چشمه از تراشیدن دیواره سنگی کوه ساخته شده است. گردشگران می توانند با انتخاب تور طبیعت گردی آستارا از سایر جاذبه های بکر این منطقه ییلاقی و سرسبز بازدید نمایند.

چشمه علی داشی

نمایی از آب تنی گردشگران در چشمه علی داشی

چشمه علی داشی از عوامل تاثیر گذار در جذب گردشگر این منطقه به حساب می آید. چشمه آب گرم در برخی تعطیلات آخر هفته میزبان کوهنوردان استان های همجوار است. چشمه علی داشی یکی از ده ها چشمه آب گرم استان سرسبز گیلان است و از لابه لای صخره ها به درون حوضچه ای می ریزد. آب تنی در آب این چشمه تجربه ای شگفت انگیز و مفرح را برای گردشگران به ارمغان می آورد.

چشمه علی داشی

ویویی زیبا از چشمه علی داشی در آستارا

خواص درمانی آب گرم علی داشی در بین گردشگران از شهرت خاصی برخوردار است و در تسکین دردهایی هم چون درد مفاصل، چشم درد، دل درد، کمر درد و ناراحتی اعصاب موثر است. این چشمه در منطقه ای ییلاقی و فضایی بسیار سرسبز و دلپذیر واقع شده است. این چشمه به دلیل قرار گیری در نزدیکی جاده اصلی آستارا و مشرف به گردنه حیران و در ضلع جنوب آن قرار دارد و همه ساله میزبان عده کثیری از گردشگران نواحی اطراف است.

منبع: tourgardesh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.