طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

طبیعت گردی

تور طبیعت گردی فقط با تورگردش

گشت و گذاری در پارک ملی خبر همراه با شکار تصاویر ناب حیات وحش

پارک ملی خبر بهشتی در کویر کرمان

 پارک ملی خبر

نمایی زیبا از حیات وحش پارک ملی خبر در کرمان

پارک ملی خبر همچون بهشتی برای حیات جانوری این منطقه می باشد. پارک ملی خبر منطقه ای حفاظت شده می باشد که در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرستان بافت در استانکرمان واقع شده است. پارک ملی خبر وسعتی بالغ بر ۱۵۰۰۰۰ هکتار را داراست. این پارک به دلیل تنوع زیستی و وجود ارتفاعات، دشت های متعدد از کم نظیرترین پناهگاه های استان کرمان و کشور به شمار می آید. پارک ملی خبر عنوان یازدهمین منطقه حفاظت شده در ایران به خود اختصاص داده است. بخش عظیمی از این پارک توسط کوه ها احاطه شده است. اما پراکندگی این ارتفاعات در تمامی نقاط یکسان نیست. پارک ملی خبر به بهشت گمشده کویر شهرت پیدا کرده است.

 پارک ملی خبر

نمایی بی نظیر از طبیعت بکر پارک ملی خبر

این منطقه از سه نوع آب و هوایی سردسیر، معتدل و گرمسیری برخوردار است. تنوع آب و هوایی این منطقه سبب گشته تا سیستم های اکولوژیکی متنوع به همراه چشم انداز های دیدنی در این منطقه به وجود آمده باشد. پارک ملی خبر همچون نمایشگاهی از انواع پرندگان، جانوران نترس و وحشی، گیاهان منحصربه فرد می ماند. پرنده جیرفتی از نادرترین پرندگان است که در این پناهگاه زندگی می کند. از دیگر مناظر بکر این منطقه می توان به ارتفاعات کوه های خبر اشاره کرد که درختان اورس و سروکوهی تنومندی در مجاورت این کوه ها رشد کرده اند که با توجه به دیواره های بلند اطراف از نادرترین مناظر طبیعت ایران به شمار می روند. لذا وبسایت تور گردش برای آشنایی بیشتر طبیعت گران با این منطقه منحصر به فرد بهترین پیشنهادات را برای گذراندن لحظات خوش و به یاد ماندنی در تور طبیعت گردی کرمان-کلوت به صورت تور چند روزه در اختیار طبیعت گران قرار داده است.

 پارک ملی خبر

نمایی از آب هاب روان در پارک ملی خبر

۴۷۰ گونه گیاهی در پارک ملی خبر شناسایی شده است. این منطقه حفاظت شده از حیات وحش غنی برخوردار است که می توان به صدها کل، بز، قوچ، آهو، شاه روباه، گرگ، کاراآرکال و شغال …. به همراه پرندگانی همچون عقاب طلایی، شاهین، کبک، پری شاخ و باقرقره اشاره نمود. از پوشش گیاهی این منطقه می توان به ارس، بنه، کیکم، ارژن، زیتون وحشی، تنگس، نسترن وحشی، قیچ و انار شیطان اشاره کرد. از منابع آبی پارک ملی خبر می توان از چشمه ها، رودخانه ها و ریزش های جوی فصلی نام برد.

 پارک ملی خبر

ویویی از حیوانات حیات وحش پارک ملی خبر


منبع: tourgardesh.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.